Protetyk Słuchu – czy to zawód dla mnie?

Marmed - Aparaty Słuchowe - Badanie Słuchu - Protetyk Słuchu

Od 1990 roku pomagamy ludziom z niedosłuchem poprawiać jakość życia. Jeżeli zastanawiasz się czy zawód protetyk słuchu jest dla Ciebie, chętnie podzielmy się z Tobą naszymi doświadczeniami:

80% czasu pracy rozmawiamy z ludźmi

Praca protetyka słuchu polega na nieustannym kontakcie z osobami niedosłyszącymi.

Zawód ten wymaga poza profesjonalną wiedzą i kierunkowym wykształceniem, szeregu cech niezbędnych do jego wykonywania:

  • cierpliwość,
  • empatia,
  • umiejętność słuchania i zadawania właściwych pytań,
  • uważność na potrzeby i emocje pacjenta,
  • otwartość na zmiany i chęć nieustannego dokształcania się w zakresie nowych rozwiązań technologicznych.

Bez spokoju, umiejętności słuchania i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka praca protetyka słuchu jest dalece nieefektywna. Niestety wiele osób w tym zawodzie jest skupionych na swojej ofercie handlowej i chęci wpakowania do głowy pacjenta maksymalnej ilości informacji.

Wyobraź sobie lekarza, który nie słucha, z cierpliwością i spokojem nie zadaje właściwych pytań oraz na podstawie otrzymanych odpowiedzi nie potrafi wyciągać odpowiednich wniosków. Taki lekarz nastawiony na swoją narrację będzie popełniał wiele niewłaściwych decyzji. Zawód protetyka słuchu podobnie jak lekarza, polega w głównej mierze na dogłębnym zrozumieniu potrzeb drugiego człowieka oraz dobraniu najlepszego rozwiązania, który bez wyżej wymienionych cech jest absolutnie niemożliwy.

Jak upływa nam dzień pracy?

Podczas codziennego dnia pracy protetyk słuchu wykonuje szereg zadań do których między innymi należą:

  • wykonywanie badań słuchu oraz diagnozowanie stopnia ubytku słuchu,
  • profesjonalny dobór aparatów słuchowych i sprzętu pomocniczego zgodnie z zasadami, obowiązującymi w audioprotetyce,
  • sprzedaż produktów związanych z niedosłuchem,
  • sprawowanie opieki audioprotetycznej nad osobą niedosłyszącą po doborze aparatów słuchowych,
  • zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych na temat Pacjentów w trakcie przeprowadzanych badań,
  • realizacja zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne zgodnie z zasadami udzielania świadczeń, określonymi w obowiązujących Zarządzeniach Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia,
  • fachowa i życzliwa obsługa pacjentów oraz budowanie i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji
  • otoplastyka – pobranie wycisku z ucha pacjenta w celu wykonania indywidualnej wkładki usznej lub dousznego aparatu słuchowego.

Wykonując większość wymienionych czynności, towarzyszy nam pacjent oraz często jego najbliżsi. Podzielność uwagi, miła konwersacja oraz budowanie pozytywnego nastroju wpływa na nasze samopoczucie i chęć spotkania się z kolejną osobą z niedosłuchem, pacjent natomiast chętnie powróci z powodu poczucia wartościowego spędzenia czasu.

Czy każdy gabinet protetyki słuchu jest rentowny?

Bez solidnej wieloletniej renomy i wielu oddanych pacjentów można spotkać się z brakiem rentowności.

Dobrze funkcjonujący gabinet protetyki słuchu, swoją sprzedaż w ok. 70% opiera o ponowny zakup aparatów słuchowych przez zadowolonych pacjentów oraz tzw. „pocztę pantoflową”, wynikającą z solidnie wykonywanych obowiązków. 

Aparaty słuchowe po okresie ok 5 lat najczęściej podlegają wymianie. Wynika to z faktu potężnego  postępu technologicznego w elektronice, zużycia podzespołów oraz refundacji przysługującej właśnie raz na 5 lat ze środków NFZ i PFRON (3 lat w przypadku osób poniżej 26 roku życia).

Proaktywność w protetyce słuchu:

W dzisiejszych czas oczekiwanie, aż odwiedzą nas pacjenci jest często dla wielu protetyków słuchu dalece zgubne. Konkurencja jest ogromna i jeżeli gabinet protetyki słuchu nie wyrobił sobie przez wiele lat solidnej działalności mocnej marki na rynku niezbędne są działania proaktywne.

Najprostszą formą proaktywności jest zaangażowanie w analizę oraz pracę z własną bazą danych. Regularność wizyt serwisowych, interesowanie się osobami które zakupiły u nas aparaty słuchowe (jest to szczególnie ważne ponieważ nie każda osoba która kupiła aparat słuchowy go używa). Kontakt z osobami, które posiadają niedosłuch ale z różnych powodów nie zdecydowały się na zakup aparatu słuchowego.

Co mówią nasi protetycy słuchu

Agnieszka Jurys
Protetyk Słuchu
Gorlice

Podczas swojej wieloletniej kariery zawodowej, pomogłam tysiącom osób z niedosłuchem cieszyć się lepszą jakością dźwięków i zrozumienia mowy.

Okres rehabilitacji drogi słuchowej trwa ok. 6 miesięcy, dlatego moja praca zaczyna się dopiero po pierwszym wstępnym dopasowaniu aparatu słuchowego. Kolejne spotkania to uważność, uśmiech i doświadczenie w osiągnięciu jak najwyższej jakości. Kupując aparat słuchowy otrzymujesz bezpłatną 5 letnią obsługę audioprotetyczną i moje pełne zaangażowanie w pomoc w przypadku jakichkowliek pytań czy wątpliwości.

Marmed - Aparaty Słuchowe - Badanie Słuchu - Protetyk Słuchu - Małgorzata Tomala
Małgorzata Tomala
PROTETYK SŁUCHU
Kraków

Jestem protetykiem słuchu z wieloletnim stażem. Ciągle staram się poszerzać swoją wiedzę z dziedziny audiologii. Do każdego pacjenta podchodzę indywidualnie, z dużą uwagą i troską.

Poprawa jakości życia pacjenta, niesienie pomocy, jak i profesjonalizm są dla mnie bardzo ważne. Przykładam dużo wagi do tego, by wizyty odbywały w przyjemnej i miłej atmosferze.

Priorytetem jest dla nas jasny przekaz przy przeprowadzanym badaniu słuchu oraz przy wyborze odpowiedniego aparatu słuchowego. Dlatego też, doradzamy w rzetelny i przejrzysty sposób – tak jak sami chcielibyśmy być traktowani.

W MARMED oferujemy indywidualnie dopasowane rozwiązania, kierując się Twoimi osobistymi preferencjami i potrzebami.

Zobacz podobne wpisy